Druk wielkoformatowy wymaga zastosowania unikatowych rozwiązań poligraficznych – nie można po prostu powiększyć obrazu, który został użyty w reklamie, do dowolnego zakresu wydruku. Nie zaleca się także konwersji istniejących reklam do formatu 1: 1. Kluczowe motywy reklamowe muszą być widoczne z dużej odległości i wyraźnie rozpoznawalne, a napis – w pełni czytelny. Przekaz marketingowy musi zostać rozpoznany i zinternalizowany przez przechodniów w ciągu kilku sekund.
Druk wielkoformatowy – wymogi
Reklama w formie banerów rządzi się swoimi prawami. Kierowcy mogą poświęcić jej tylko chwilę – nie mają czasu na czytanie dłuższych tekstów. Logo i produkt muszą być zatem jednoznaczne i zapadać w pamięć. Z drugiej strony duże formaty reklamy muszą być w pełni przejrzyste; kolory i czcionki nie powinny być widoczne jako pikselowa mozaika, ale zachowywać wewnętrzną spójność przekazu marketingowego.
Zadaniem, stojącym przed twórcą reklamy wielkogabarytowej, jest precyzyjne zaprojektowanie przekazu z zachowaniem świadomości jakości.
Jak drukować reklamę wielkoformatową?
Warunkiem osiągnięcia wysokiej jakości wydruku jest zastosowanie fotograficznych standardów jakości przy użyciu szerokiej gamy różnych podłoży, takich jak tworzywa sztuczne i tkaniny. Druk wielkoformatowy jest szyty na miarę, dlatego tak ważna jest elastyczność i wykorzystywanie niestandardowych rozwiązań. Do produkcji druku wielkoformatowego wykorzystuje się plotery solwentowe. Stosowane materiały to m.in.:
- folie monomeryczne,
- folie OWV,
- folie adhezyjne,
- folie wylewane (samochodowe),
- banery,
- siatki mesh,
- płótno canvas.
Sukces reklamy wielkoformatowej – jak go osiągnąć?
Odpowiedni czas, właściwe miejsce i kreatywny pomysł, to warunki niezbędne do komunikacji na szeroką skalę. Specjaliści od druku i marketingu muszą w umiejętny sposób połączyć wszystkie techniki reklamowe, opracować spójną koncepcję szyldu i wytypować miejsce, które będzie sprzyjało interakcji z potencjalnym klientem. Dopiero łącząc wszystkie te czynniki, można osiągnąć reklamowy sukces i uzyskać najwyższą siłę sprawczą reklamy stacjonarnej.