Plakat uznawany jest za tradycyjną formę promocji, która współcześnie bywa skutecznie wypierana przez nowoczesne działania w sieci. Nie oznacza to jednak, że dotychczasowe działania wykorzystujące reklamę papierową nie są skuteczne. Plakaty reklamowe, zwłaszcza te nieszablonowe, wciąż mają wiele zalet i są ważnym elementem w promowaniu konkretnych produktów. Od czego uzależniona jest cena ich wydruku?
Plakaty reklamowe – hit, czy kit?
Współczesny druk pozwala na całkowitą personalizację plakatu reklamowego – zdobienia, zrywki, oryginalny papier, to tylko niektóre sposoby na zwrócenie uwagi potencjalnych klientów. Ten sposób promocji charakteryzuje się dużą wszechstronnością, ponieważ gotowy produkt może wisieć zarówno wewnątrz pomieszczeń, jak również na powierzchniach zewnętrznych. Wpływa to bezpośrednio na zasięg plakatów, ponieważ może je zobaczyć każdy przechodzień – wystarczy dobrze przemyśleć ich rozlokowanie. Ponadto zwielokrotnienie ilości plakatów na konkretnym obszarze zwiększa szansę zainteresowania się większej ilości osób promowanym produktem. Zaletą wykorzystania drukowanych plakatów jest także cena druku. Jest to wciąż jedna z najtańszych form promocji, która na dodatek może się bardzo szybko zwrócić.
Co wpływa na cenę druku?
Cena zamówionego wydruku plakatów reklamowych zależy od kilku czynników. Na koszt przede wszystkim wpływa rodzaju papieru – im jest grubszy, tym cena jest wyższa. Ponadto wszelkie uszlachetnienia, takie jak dodatkowa folia lub lakier, wpływają na wysokość opłaty za usługę. Nie bez znaczenia jest też nakład plakatów oraz ich format. Ilość zamawianych kopii ma wpływ na wybór techniki druku, a to bezpośrednio przekłada się na koszty druku. Decydując się na wydruk plakatów, należy pamiętać, że cena nie powinna być jedynym wyznacznikiem, ponieważ często wpływa na ostateczną jakość materiałów marketingowych.